top of page

יצירת תכנית תקשורת לאחר הלידה

כאשר מצפים לתינוק באמצעות הליך פונדקאות, יש מספר רב של נושאים שיש לשקול והחלטות שיש לקבל לאורך התהליך. אין ספק שזה יכול להיות מרגש ומדהים לפעמים - לתמרן בין ההכנות שלכם להורות, החוויות שלכם עם הפונדקאית, הכנת כל המסמכים המשפטיים הדרושים - הרבה דברים שנדרש לאזן ביניהם. וכמובן, ההתרגשות לקראת הלידה של התינוק שלכם המהווה את פסגת כל החוויה.

סביר להניח כי הפונדקאית שלכם חשה רגשות דומים בנוגע ללידה - היא להוטה לראות אתכם הופכים להורים או מרחיבים את המשפחה שלכם. היא אולי מצפה ללידה מהסיבה המעשית ביותר (היא כבר מוכנה להפסיק להיות בהיריון!), אבל יש סיכוי טוב שהיא גם מצפה לראות איך היחסים בניכם ישתנו ויתפתחו.


מטבע הדברים, אין דרך לשלוט באופן מוחלט על הדרך בה כל מערכת יחסים מתפתחת - היא משתנה וזורמת ומתפתחת או נסוגה ככל שהחיים מתקדמים ונסיבות שונות משפיעות עליה, וזה כמובן נכון גם לגבי היחסים בין ההורים המיועדים לפונדקאית, גם אחרי לידת התינוק. במקרים מסוימים, בהסכם הפונדקאות עשוי להיות מצויין במפורש כי לא יהיה קשר מכל סוג שהוא לאחר הלידה (אם כי סוגים אלה של הסדרים הם נדירים) או שהוריהם המיועדים ישלחו רק תמונה ועדכונים קצרים אחת לשנה (גם הם נדירים, אבל לא בלתי מתקבלים על הדעת). אך עם זאת, רוב ההסדרים יוצאים מנקודת הנחה כי היחסים בין ההורים המיועדים לפונדקאיות שלהם יהיו חמים ומסבירי פנים וכוללים את ההנחה שיתקיים לפחות קשר מסוג כלשהו לאחר הלידה, לאחר שכולם נפרדים מבית החולים. גם במידה ואתם ביחסים קרובים עם הפונדקאית, חשוב לקחת קצת זמן כדי להבין איזה סוג של מערכת יחסים וקשר תרצו שיהיה לכם איתה לאחר שהתינוק שלכם ייוולד ודרככם תיפרד מזו של הפונדקאית. עבור חלק מהאנשים, התשובה היא קלה כי הם שמחים ליצירת קשר ככל שרק יתאפשר. אין ספק שיש לחיים דרך למלא את הזמן הפנוי (בעיקר כהורים טריים), כך שתדירות הקשר תדעך לאורך זמן באופן טבעי, גם אם תישארו קרובים, אך היא כמובן תשמר. היא תעבור מהקשר היומיומי שהיה לכם בדרך כלל לקראת הלידה, לקשר בתדירות נמוכה יותר. עד כמה? זה כבר תלוי בכם ובפונדקאית. בזכות הטכנולוגיה של היום, קל יותר מאי פעם להישאר בקשר, במיוחד אם זה לא מעשי לבקר פיזית לעתים קרובות. אימיילים, הודעות טקסט, סקייפ או פייסטיים יכולים להוות כלי לגישור על המרחק ביניכם, בין הפונדקאית, ובין התינוק שלכם - אותו היא שמחה לראות גדל. יש אנשים שמעריכים את הספונטניות בלהגיע אחד לשני באופן בלתי מתוכנן, בעוד שאחרים מעדיפים שגרה קבועה יותר כגון שיחות חודשיות או תמונות. יש לזכור דבר אחד, במיוחד בימים הראשונים אחרי לידת התינוק, וזו העובדה כי האם הפונדקאית עוברת את תהליך הפירוד הפיזי מהתינוק שלכם. למרות שהיא יודעת נפשית ורגשית כי התינוק הוא שלכם ולא שלה, הגוף שלה אולי לא בהכרח מסכים. היא עוברת גל של שינויים הורמונליים כתוצאה מלידה שבעקבותיו היא עלולה להרגיש לפעמים חסרת אונים. שמירה על קשר אתכם וקבלת עדכונים לעיתים תכופות, במיוחד בשבועות הראשונים, יכול לסייע בשמירה על מצב רוח חיובי ולהרגשה יציבה יותר, אפילו במעט. בשעה שאין דרך נכונה או שגויה לשמירה על קשר לאחר לידת התינוק שלכם, חשוב לשים לב כי הדרך והתדירות של הקשר שלכם מרגיש נכון לכולם. אם יש לכם רעיונות בנוגע למה שתרצו, הביאו אותם לידיעת הפונדקאית לקראת סוף ההריון. תאמו את הציפיות, הישארו פתוחים לדיאלוג ואולי קצת משא ומתן אם יתברר שאתם לא על אותו דף, והשקיעו מאמצים למציאת פשרה המספקת את כולם. עם קצת מחשבה תחילה, אמפתיה ותקשורת פתוחה, חוויית הפונדקאות שלכם תזרום אל תוך חוויית הורות שמספקת שמחה לכל הצדדים המעורבים!



80 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page