top of page

פונדקאות בחו"ל

ניתן למצוא פתרונות פונדקאות בעולם, ולכל מדינה יהיו את החוקים והנהלים שלה. הצעד הראשון שיהיה עליכם לקחת הוא להבין ולבחור אם מסלול של פונדקאות בחו"ל אשר המתאים לצרכים שלכם.


יש מדינות כמו ישראל ואוסטרליה המאפשרות תהליכי פונדקאות רק לחלק מהתושבים המקומיים, יש מדינות המאפשרות גם לזרים לצאת לתהליך פונדקאות אצלהם אבל עם הגבלות משפטיות (כמו גיאורגיה ואוקראינה). בקנדה יהיו הבדלים בירוקרטיים בין הפרובינציות השונות ובארצות הברית יהיה שוני ביטוחי ופרוצדורלי בין המדינות (בין טקסס למינסוטה למשל).


כיום אפשר לחלק את הפתרונות העיקריים לשניים: ארה"ב וקנדה המהווים פתרון יציב מבחינה משפטית, לעומת שאר המדינות המאפשרות פונדקאות בחו"ל בהן אמנם עלויות הפתיחה מעט נמוכות יותר אך התהליך מלווה ביותר סיכונים משפטיים, חוסר יציבות, מרפאות ברמה נמוכה ולפעמים אפילו היחס לפונדקאיות אינו הולם כפי שניתן לצפות לו במדינה מתוקנת.


עד כה, ביעדים מחוץ לארצות הברית (המזרח, דרום אמריקה, מדינות עניות באירופה וכו') כל הפתרונות החזיקו מעמד חודשים עד מספר שנים בודדות. במקרים רבים של ניסיונות פונדקאות בעולם, ההורים לעתיד אפילו לא הספיקו להגיע לשלב ההריון והשקיעו כספים ומאמצים רבים עד שהיעד נסגר (לדוגמא: הודו, תאילנד, נפאל, מקסיקו, אלבניה, קולומביה, קפריסין, דרום אפריקה).


לאורך שנים ארצות הברית היא הפתרון הבטוח ביותר בתהליכי פונדקאות בחו"ל של הורים מישראל.


כאשר מדובר על פונדקאות בעולם, ישנה חשיבות רבה לאיכות המרפאה בה יווצרו העוברים שלכם. אחוזי ההצלחה של פונדקאות בארצות הברית מחוייבים על פי חוק להיות שקופים עבור הציבור. הנתונים נאספים ונמדדים על ידי הרשויות בארה"ב, וכך ניתן לדרג את אחוז הלידות במרפאות הפוריות השונות. המשמעות של מרפאה איכותית היא בראש ובראשונה כלכלית: ככל שתסיימו בהצלחה את החלק הראשון של יצירת העוברים, כך תוכלו לחסוך בזמן ובהוצאות מיותרות.


כמו כן, בתהליך פונדקאות בחו"ל המתבצע בארצות הברית יש יציבות וביטחון הן מבחינת החקיקה המקומית והן מבחינת המחויבות המשפטית של כל הגורמים המקצועיים המעורבים בתהליך. בארצות הברית התהליך יציב ומעוגן משפטית, החל מתעודות הלידה של התינוקות ועד חזרתם ארצה כאזרחים אמריקאים וישראלים. כמו כן מוסדרים מזה שנים הנושא הביטוחי, הייצוג המשפטי, גורמי הסיוע של הפונדקאית לאורך ההריון והתקשורת הישירה של ההורים מול כל אנשי המקצוע, בליווי הצוות הישראלי של המרפאה היושב בתל אביב.

32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page