top of page

חופשת לידה - מי לוקח?

הורות גאה בתהליך פונדקאות

אתם יוצרים משהו חדש שאין לו מסורת, תבנית מגדרית או חוקים חברתיים. מי מכם לוקח יום חופש כשהילד חולה? מי מביא את הקטנים מהגן ומסיע לחוג או לסבתא?


והנושא החם שעל הפרק- מי יוצא לחופשת הלידה?


בזוגות בהם ישנם גבר ואישה נדיר יותר שהגבר יקח את חופשת הלידה או יחזיק במשרה חלקית, ולרוב האישה היא זו שלוקחת חלק פעיל יותר במשימות היומיות.

מכיוון שאתם "שוברים את הכללים" חשוב לדבר על כך מראש כדי שתוכלו לקחת החלטות כבר לפני הלידה.

להחלטה מי יקח את חופשת הלידה ישנם שיקולים מגוונים: ייתכן ואחד מכם עובד עצמאי ויוכל לבלות יותר זמן בבית, אך תעדיפו דווקא שבן הזוג השכיר יקח את החופשה כך ששניכם תהיו יותר זמינים.

אולי קידום עתידי של אחד מכם עלול להתערער בגלל תקופה ארוכה מחוץ לעבודה, ודבר זה ישפיע על ההחלטה המשותפת.

ייתכן ומרחק הנסיעה מהעבודה או קרבה פיזית של אחת מהסבתות יהוו שיקול.


לכל דבר יש חסרונות ויתרונות שתרצו לדבר עליהם בפתיחות, ורצוי שתעשו זאת מספר חודשים לפני הלידה.

חשוב לזכור כי "חופשת לידה" היא לא באמת חופשה: הטיפול בתינוק, הדאגה המתמדת והימים שעוברים על ההורה בין קירות הבית יכולים להוות מעמסה נפשית שצריך ממנה אוויר. ומנגד, מי שחוזר מיום ארוך ועמוס בעבודה לא תמיד מסוגל להיות הסופרמן שמיד נכנס לתפקיד, מרגיע את התינוק הבוכה ומציל את המצב. חשוב להבין את הפרספקטיבה השונה של שני בני הזוג, לנסות לגלות סבלנות אחד לשני ולנהוג בכבוד ובהדדיות. שניכם חדשים בתפקיד. ומה קורה אחרי חופשת הלידה? אתם לקראת תקופה מלאה במשימות: האכלה, החלפת חיתולים, טיפת חלב, קניות, קפיצות לבית מרקחת ויש עוד להוריד את הכלב לטיול... כדאי לזכור שאם תבחרו להעסיק מטפלת, יש לחפש ולשריין את המתאימה לכם חודשים מראש. גם גן ופעוטון היא משימת חיפוש לא פשוטה. חלקו ביניכם מראש את המשימות והמטלות, והיו פתוחים למחשבה שדברים ישתנו במהלך הדרך. תפעלו תמיד מתוך תחושת אחריות משותפת ל"פרויקט" אותו אתם מנהלים וכמובן- מצאו זמן לעצמכם. הטעינו מצברים וזכרו שאתם עוברים את זה ביחד.


15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page