top of page

בחירת תורמת ביצית

בחירת תורמת ביצית היא שלב משמעותי עבורכם בתהליך. אמנם ברוב המקרים "השידוך" קורה יחסית מהר ותוך שבועות ספורים כבר ניתן להתקדם לחתימה על הסכם וקביעת תאריך לשאיבה, אך לעיתים הלבטים בבחירת התורמת יכולים להימתח על פני תקופה של חודש או יותר, ורבים מכם משתפים אותנו בהיסוסים ובסימני השאלה שמלווים אתכם כשאתם מגיעים לשלב בחירת התורמת. אנחנו כאן כדי לעזור.



מאגר התורמות


ראשית, וחשוב מכל: מאגר התורמות שלנו מיוחד בכך שאינו מסתמך על יופי חיצוני בלבד או על הרצון הטוב של התורמת, אלא בסינון הרפואי הקפדני והמקיף ביותר והיכרות אישית של הצוות הרפואי עם כל אחת ואחת מהתורמות.



במאגר של המרפאה אנחנו נותנים דגש רב על ההיסטוריה הרפואית של התורמת ושל משפחתה. התורמת תעבור פאנל מורחב של בדיקות גנטיות אותן תעברו גם אתם (להבדיל מ-6 או 10 הנעשות במרפאות אחרות) על מנת שנוכל להצליב את התוצאות, ועל ידי כך להימנע בבחירת תורמת ביצית את העברתן של מחלות גנטיות לילדכם. בנוסף, התורמת עוברת אבחון פסיכולוגי ובניית עץ משפחתי על ידי הצוות הגנטי, כל זאת בכדי למקסם עד כמה שניתן את הצלחת תהליך יצירת העוברים.



עם זאת, אנו יודעים שלעיתים ישנם פרמטרים נוספים שהם בעלי משמעות וחשובים להורים לעתיד: מראה חיצוני מיוחד, השכלה גבוהה, תחומי עיסוק או דת ומוצא. במידת הצורך ואם בחיפוש אחרת בחירת תורמת ביצית, לא מצאתם תורמת במאגר הפנימי שלנו, ניתן לחפש את התורמת המושלמת גם במאגרים חיצוניים.


בארצות הברית קיימים עשרות מאגרים מיוחדים של תורמות: אקדמאיות, דוגמניות, מדעניות, יהודיות או כל דבר אחר שתוכלו להעלות על הדעת.



אנו מכבדים ומכירים ברצונות השונים של ההורים לעתיד, ולכן אנו מנוסים בעבודה מול כל המאגרים הקיימים. יחד אתכם נעבור ביסודיות על פרופיל התורמת הפוטנציאלית, ואף נעביר אותו לסקירת המומחים במרפאה.


כדאי לזכור כי שכר התורמת וההוצאות הנלוות במאגרים אלו גבוהים בהרבה משל המאגר במרפאה, והסינון מתבצע באופן שטחי וברמה רפואית נמוכה. ולכן, כל תורמת פוטנציאלית ממאגר חיצוני תגיע אלינו לסדרת בדיקות בטרם אישורה הסופי על ידי הרופא המלווה שלכם.



פרופיל תורמת ביצית


החיפוש אחר התורמת המתאימה לכם מתחיל בכניסה והרשמה למאגר התורמות. כבר בשלב זה של בחירת תורמת ביצית, יופיע מידע רב שיוכל לעזור לכם לעשות את הסינונים הראשונים המשמעותיים עבורכם: מוצא, גובה, צבע עיניים ושיער, השכלה, ניסיון קודם כתורמת, והאם היא תתאים למי שמבקש לייצר עוברים עבור שני בני הזוג- כך שלכל אחד מההורים יהיה חלק במטען הגנטי של הילדים.



אז איך מתחילים?


ברגע שתבחרו תורמת פוטנציאלית, היא תישמר לכם במערכת כדי שתוכלו להשקיע את הזמן ולהתעמק בפרופיל שישלח אליכם למייל. בנוסף לסקירה הרפואית, פרופיל התורמת מכיל בתוכו אינפורמציה רבה: מראה, תחומי עניין, גוון הקול והשאיפות לעתיד, תוכלו לראות תמונות ילדות ותמונות עכשוויות, סטטוס מערכת היחסים שלה, האם היא כותבת ביד שמאל או ימין ועוד ועוד פרטים.


לעיתים עודף המידע יכול לבלבל, ולכן ננסה לעשות עבורכם מעט סדר בבואכם לקרוא את פרופיל התורמת.


פרטים אישיים


כבר בהתחלה תחשפו לפרטים כמו גיל, גובה, צבע עיניים ושיער. אנו ממליצים להתגמש עד כמה שניתן בבחירת פרמטרים אלו של מראה חיצוני ולזכור שאחרי הכל גם אתם מביאים 50% מהמשוואה. לא מעטים המקרים בהם משתדלים לכוון למראה או גוון מסוים ששונה בתכלית "מהתוצאה הסופית". הדבר החשוב ביותר הוא ילד בריא!




מידע אישי ורפואי


סקירה אישית


בדפים הבאים בפרופיל יופיע מידע אישי רב הנוגע לאופי ומבנה האישיות של התורמת שלכם, כמו כן את תחומי העניין וההשכלה שלה. מדובר בשאלון שעליו התורמת עונה מרצונה החופשי, לעיתים בהרחבה.


אנו ממליצים לעבור ולעיין במה שהתורמת משתפת, אך כמובן שלא להתייחס למידע זה כ"דיל ברייקר". יש לזכור שמרבית התורמות הן נשים צעירות בגילאי העשרים שנבחרו בקפידה על בסיס הנתונים הרפואיים שלהן ולא על פי יכולות הכתיבה או השאיפות שלהן לחיים, מה גם שהאופי שלנו מתעצב ומבשיל עם השנים. לכן ההמלצה שלנו להתייחס לזה כבונוס, מידע שאותו ניתן לשתף בגילאים מאוחרים יותר עם הילדים, למשל כשיגיעו לשלב עבודת השורשים בביה"ס או כשתעלנה להם שאלות ממקום בריא וסקרן.



סקירה רפואית


לאחר מכן תעברו למידע החשוב באמת - המידע הרפואי.


חשוב לציין כי אנחנו לא מצפים מכם להבין ולשלוט בחומר שאליו אתם נחשפים, ולכן זכרו שהצוות הישראלי והאמריקאי עומדים לרשותכם בכל עת ונעזור לכם להשתלט על עודף המידע.


המידע הרפואי מתחיל מהיסטוריית התרומות (אם ישנן כאלה) והתוצאות שלהן: כמה ביציות נשאבו וכמה עוברים בריאים נוצרו בכל שאיבה. דבר זה יכול להיות בעל השפעה במידה ויש לכם תוכניות להרחבת המשפחה בעתיד. כמו כן תחשפו להיסטורית הריונות אם ישנם, הבריאות הכללית של התורמת ונתונים נוספים הנוגעים ספציפית לרבייה, מחזור חודשי ואפילו להעדפות מיניות ותפיסה מגדרית.


משם והלאה יופיע מידע משפחתי מקיף שלוקט ונחקר על ידי הצוות הגנטי ונאסף לעץ משפחתי עמוס באינפורמציה רפואית. התורמת עוברת תשאול לגבי כל אדם מהמשפחה הגרעינית שלה. אם יש לה ילדים משל עצמה ינתן פירוט נרחב לגבי בריאותם הכללית וההיסטוריה הרפואית שלהם, כמו גם האחים שלה, הדודים, הסבים והסבתות והוריהם.


כאמור, אנחנו מנגישים לכם את המידע כולו בשקיפות מלאה, אך לא יוצאים מנקודת הנחה כי תדעו לנתח ולהתמודד עם נתונים אלה בעצמכם: מרגע שתבחרו תורמת תקבע לכם שיחה עם יועצת גנטית מהמרפאה בה תעברו באריכות ובשפה ברורה ונהירה על כל הנתונים ועל פוטנציאל החיבור ביניכם. בהמשך נערוך הצלבה בין הבדיקות הגנטיות שלה לשלכם והתורמת תעבור את האישור והפיקוח של הרופא המלווה.


הצוות בישראל וצוות המרפאות זמינים לכם בכל עת בכדי לענות על כל השאלות, לייעץ, לתרגם ולתמוך בכם. לשירותכם עומדים הרופאים הבכירים ביותר בתחום הפריון, כמו גם זמינות מלאה של הגנטיקאים שלנו ושל צוות ניהול מאגר התורמות במרפאה, המכירים באופן אישי וישיר את כל התורמות ונמצאים איתן בקשר קבוע.



לסיכום


גם כאשר אתם בהליך של בחירת תורמת ביצית, הדבר החשוב ביותר שעליכם לזכור הוא שאתם, ההורים, הם החלק המשמעותי והמשפיע ביותר על עתיד ילדיכם. אתם עתידים לקחת החלטות רבות שישפיעו על חייהם ויעצבו את אופיים, את מבנה אישיותם ותחומי העניין שלהם. בהגיעכם לשלב בחירת התורמת נערו עצמכם מכל "רעשי הרקע" ואל תתנו להם להסיח את דעתכם, בין אם מדובר בנתון שולי כזה או אחר בפרופיל של התורמת ובין אם מדובר ברצונות המשפחה המורחבת. איש אינו יודע יותר טוב מכם מה באמת חשוב לכם לעתיד המשפחה שאתם בונים.


נסו לעבור כמה שיותר מהר את שלב ההיסוסים, קבעו לכם שניים או שלושה פרמטרים שהם החשובים לכם ביותר, ולאחר מכן קחו החלטה ועמדו מאחוריה. בהצלחה!



14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page